نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
خبرهای پنجره ی تابستانی نقل و انتقالات باشگاه یوونتوس / بخش یازدهم

خبرهای پنجره ی تابستانی نقل و انتقالات باشگاه یوونتوس / بخش یازدهم

روزهای نقل و انتقالات داغ تابستانی اغاز شده و هواداران یوونتوس در انتظار خرید و فروش تیم محبوب خود می باشند. در ادامه سر تیتر مهم ترین اخبار روز نقل و انتقالات یوونتوس را با هم مرور خواهیم کرد.

 

― نقطه‌ی داغ و ملتهب بازار نه در خیابان دروئنتوی تورین (دفتر باشگاه یوونتوس) که در قایق تفریحی ماسیمیلیانو الگری در سواحلِ «پورتو ونه‌ره» است. اگر در ساعاتِ پیش‌رو از یکی از ضیافت‌های شام مکس در «فورته دی مَرمی» (ناحیه‌ای تفریحی در توسکانی) خبری غافلگیرکننده شنیدید خیلی تعجب نکنید. (Paolo Paganini)

 

― مکس به همراه خانواده‌اش تعطیلات پر حاشیه‌ای را در ساردِنیا سپری می‌کند. رقم اسکناس‌های سعودی پس از هر وعده غذایی او در سواحل گرم لیگوریا در مدیترانه به صورت تصاعدی افزایش می‌یابند تا وسوسه‌های ارسالی از خاورمیانه، قاطع‌ترین مربی این روزهای فوتبال ایتالیا را بالاخره سست کند. منوی امروز جذاب‌تر از همیشه است: «30 میلیون یوروو + قراردادی 3 ساله» تا سینیورِ الگری چه میل داشته باشند. (Gazzetta)

 

― «ماسیمیلیانو الگری سرمربی 55 ساله‌ی ایتالیایی تنها یک قدم تا سرمربیگری در الهلا عربستان فاصله دارد. قرارداد او در روزهای آتی امضاء خواهد شد. » (وب‌سایت عربیِ Sport360)

 

― پیشنهاد اعجاب‌برانگیز عربستانی‌ها به الگری فراتر از هر منطقی‌ست. اگر ماجرا حقیقت داشته باشد و الگری با پشت کردن به آن بر ادامه پروژه‌ی نیمه‌تمامش در یوونتوس اصرار ورزد (روندی که از قضا موفقیت در آن نیز چندان روشن نیست) به احترام او کلاه از سر برمی‌دارم و او را سزاوار تشویق و تمجید می‌دانم. (Giovanni Capuano)

 

― آنچه در رسانه‌ها در مورد پیشنهاد نجومی الهلال عربستان به ماسیمیلیانو الگری منتشر می‌شود چیزی جز شایعه نیست و نه‌تنها باشگاه یوونتوس و خودِ مکس که تمام اطرافیان و دوستانش نیز می‌دانند که او فصل آینده را نیز پر قدرت در یووه مربیگری خواهد کرد. (Orazio Accomando)

 

― ماجرای مکس الگری؛ روایتی با محوریت «تحریک» است؛ کافیست نشانه‌ها را از ریاض تا ایتالیا ردیابی کنید. خبرهای دیوانه‌واری که از جنوب‌غرب آسیا به جنوب اروپا می‌رسد از یک سو با سیلی از شِکوِه و آشفتگی در میان هواداران الهلال همراه می‌شود و از سوی دیگر با موجی از شگفتی و شعف در منظومه طرفداران بیانکونری همراه می‌شود. پشت‌پرده‌ی این نوسان‌انگیزی که موجی از عصبانیت و شادمانی را باعث می‌شود، چیست؟ نجات یووه؟ پرواز الهلال با الگری در آسیا؟ بازی رسانه‌ای؟ یـا فشار بر مدیریت باشگاه یوونتوس؟ (Tony Damascelli)

 

― از منبعی کاملاً موثق مطلع شدم که یوونتوس در صورت فروش دوشان ولاهوویچ، مستقیماً به سراغ جذب مائورو ایکاردی خواهد رفت. (Maurizio Pistocchi)

 

― صندوق ذخیره ارزی عربستان سعودی با تخمینِ حدودیِ 2500 میلیارد یورو‌ موجودی‌، عملاً تداعی‌کننده‌ی نامحدودیِ نقدینگی‌ست. وقتی آنها حاضر می‌شوند برای ساندرو تونالی 75 میلیون + 10 میلیون پاداش لحاظ کنند این یعنی از این به بعد هر اتفاقی در دنیای نقل‌وانتقالات فوتبال ممکن خواهد بود. / از یک سو دیر یا زود کریستیانو جونتُـلی یوونتوسی خواهد شد و از سوی دیگر پروژه احیایِ یووه نیز پیش از آمدن او با رستگاری در پروژه جذب میلیک و انتقال وِآ آغاز شده است. با این حال هنوز راهی طولانی پیش‌روی بیانکونری‌ست. اگر نظر من را بخواهید نباید تحت هیچ شرایطی ولاهوویچ و کیه‌زا فروخته شوند؛ این دو بازیکن برای ساختن تیمی که یووه به دنبال آن است به شدت ضروری‌اند. (Xavier Jacobelli)

 

― «تیموتی (وِآ) از آن دست بازیکنانی‌ست که برای رسیدن به موفقیت با تمام وجود تلاش می‌کنند. ذهنیت بازیکنی مثل او می‌تواند به یووه کمک کند؛ یوونتوس هم می‌تواند به پیشرفت و ارتقای کیفیت وِآ کمک فراوانی کند. سبک بازی او تداعی‌کننده فینیدی ژرژ، وینگر فراموش‌نشدنیِ تیم ملی نیجریه است. تیموتی بازیکنی انعطاف‌پذیر در گوشه‌های زمین است (چپ و حتی راست) و برش‌ها، سانترها و شوت‌های او فوق‌العاده خطرساز هستند. (گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی فوتبال ایالات متحده‌ی آمریکا در گفتگو با Gazzetta)

 

― سیل پیشنهادات اغواکننده‌ی سعودی‌ها به گزینه‌ی مورد علاقه‌ی یوونتوس در مارکت تابستانی نیز رسید. ماتیا کژمان، مدیر برنامه‌های سرگئی میلینکوویچ‌ساویچ با تأیید رسیدن پیشنهاداتی از لیگ عربستان برای موکلش، بر اولویت داشتن سایر پیشنهادات تأکید کرد اما در پایان نیز بروز هر اتفاق در خصوص آینده حرفه‌ای این هافبک صربستانی را دور از ذهن ندانست. (El Balad)

 

― شنیده‌ها خبر می‌دهند که آدرین ربیو در تصمیمی غافلگیرانه ممکن است همزمان با اتمام زمان قراردادش (5 روز دیگر / جمعه سی‌ام ژوئن) در یوونتوس بماند و پیشنهاد تمدید یک ساله‌ با 7 میلیون یورو بابت دستمزد را بپذیرد. واقعیت این است که علی‌رغم تلاش‌های ورونیک ربیو برای بررسی پیشنهادات و یافتن گزینه‌ای مناسب در لیگ برتر (مقصد مورد علاقه‌ی ربیو) فعلاً هیچ پیشنهاد جذابی از حیث ورزشی و اقتصادی برای موکل/فرزندش در دسترس نیست و از سوی دیگر نیز یوونتوس صرفاً تا مهلتی مشخص، منتظر هافبک فرانسوی‌اش خواهد ماند. (Sportmediaset) + (Fabrizio Romano)

 

― فروش فدریکو کیه‌زا به قیمتی کمتر از آنچه میلان با فروش ساندرو تونالی به دست خواهد آورد دیوانگی‌ست. امیدوارم اگر تصمیم به فروش او گرفته شد حداقل به همان قیمتی که روسونری از قِبَلِ تونالی نصیبش می‌شود، با فده وداع کنیم. با اینکه کیه‌زا از بند مصدومیتی طولانی‌مدت می‌آید اما بعید است حاضر به پذیرفتن دستمزدی کمتر از تونالی شود؛ به هر حال نمی‌توان منکر تفاوت سطح این دو بازیکن شد. (Massimo Pavan)

 

― یوونتوس می‌توانست به درخواست کیه‌زا برای افزایش دستمزش پاسخ مثبت دهد؛ آنها توانایی پرداخت مبلغ مدنظر او را داشتند. حالا بیانکونری چاره‌ای ندارد جز اینکه بازیکن جدایی‌طلبش را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به متقاضیانش عرضه کند؛ لیورپول، نیوکسل، چلسی، بایرن‌ مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن اگر خواهان به دست آوردن این ستاره ایتالیایی هستند چاره‌ای جز پرداخت 60 میلیون یورو به بانوی‌پیر ندارند. (BBC)

 

― در روزهایی که رقابت میان یووه و اینتر بر سر به خدمت گرفتن گلیسون برمر، مدافع برزیلی تورینو با هایجکِ تمام‌عیارِ بیانکونری به سود بانوی‌پیر به اتمام رسید برای هیچ‌کس اهمیت نداشت باشگاهی غیر ایتالیایی نیز در هیاهوی این دوئل جا مانده بود. تاتنهام که قبل از نراتزوری بازنده‌ی این جدال شده بود پس از گذراندن فصلی پر نوسان اینک آماده است تا در آرامش، کار نیمه‌تمام سال گذشته‌اش را (هرچند) با هزینه‌ای بیشتر به اتمام برساند. لندنی‌ها از هم‌اکنون پیشنهادشان برای به خدمت گرفتن مدافع 26 ساله یوونتوس را آماده کرده‌اند و با باز شدن پنجره نقل‌و‌انتقالات تابستانی، آن را به مسئولان این باشگاه ارائه خواهند کرد. (Telegraph)

 

― از انگلستان خبر می‌رسد که به جز تاتنهام، منچسترسیتی و چلسی نیز به جمع علاقه‌مندان گلیسیون برمر پیوسته‌اند و امیدوارند بتوانند در مذاکره با یوونتوس بتوانند او را رهسپار بریتانیا کنند. در صورتی که خواسته‌های مالی بیانکونری در مورد برمر تأمید شود، آنها مخالفتی با این انتقال نخواهند داشت. (Corsport)

 

― ریک کارس‌دورپ، مدافع راستِ 28 ساله و هلندیِ جالوروسی‌ که رابطه‌ی نه‎‌چندان مثبت او با ژوزه مورینیو بر کسی پنهان نیست می‌تواند گزینه‌ای در دسترس برای ترمیم سمت راستِ خط دفاعی یوونتوس در مارکت تابستانی باشد. این هلندی که در سال 2017 از فاینورد به رم نقل‌مکان کرده، علی‌رغم حضور فعال در ترکیب اصلی رم حدفاصل سال‌های 2020 الی 2022 اما در فصل گذشته مورد غضب سرمربی پرتغالی رم قرار گرفت. کارس‌دورپ که اخباری مبنی بر تمایل یووه به او در ژانویه‌ی گذشته نیز در رسانه‌ها مطرح شده بود می‌تواند با قیمتی حدوداً 5 الی 7 میلیون یورو لباس سیاه و سپیدهای تورین را بر تن کند. (La Repubblica)

 

― با اینکه در ایتالیا، نام آلوارو موراتا به یوونتوس پیوند خورده و از قضا این‌روزها نیز خبرهایی در خصوص احتمال بازگشت دوباره‌ی او به تورین در رسانه‌ها شنیده می‌شود اما روسونری نیز به رمی‌ها پیوسته و آماده است تا این مهاجم اسپانیایی را به همراه جانلوکا اسکاماکا (یکی دیگر از گزینه‌های مورد علاقه‌ی یووه) رهسپار میلان کند. تعلل یووه می‌تواند گزینه‌های آنها را یکی‌یکی راهی باشگاه‌های رقیب کند. (Alessandro Sugoni)

 

― با بازگشت نیکولو روولا و فیلیپو رانوکیا از مونتزا به نظر می‌رسد در صفحه‌ی شطرنج یوونتوس فضایی کمتر برای نفر دوم وجود داشته باشد. رانوکیای22 ساله‌ی البته پیشنهاداتی از امپولی و اودینه‌زه دریافت کرده و این بهترین خبر ممکن برای یوونتوسی‌ست که دوست دارد او را به صورت قرضی رهسپار تیمی دیگر کند. (Corriere dello Sport)

 

ارسالی از جامعه ی مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: